čtvrtek 4. května 2017

Pampeliškový med...

..neboli sirup.Vyhovuje nám, že je tekutější a krásně si ho nalijeme do čaje.
Letos jsem ho dělala podruhé, je to taková vůně.
Těším se až budou bezinky, ráda bych med vyzkoušela i z nich.

Baví mě, že je to jednoduché, sice časově delší a půlhodinku, kdy se musí míchat si k tomu pěkně sednu a třeba si u toho čtu....












Pampeliškový sirup:

přibližně 300 květů, šťáva z citrónu, 1 pomeranč, 1 l vody, 1 kg třinového cukru
květy opláchnu, aby se omyl pyl a brouci, dám do hrnce zaleju vodou, přidám šťávu z citrónu, strouhanou pomerančovou kůru a ještě šťávu z pomeranče a povařím tak 10min. až zbarví do světle hnědé.Nechám vychladnout a dám do chladu do tmy,nechám tak jeden den.
Druhý den přecedím, přidám cukr a povařím přibližně 30 minut až uvidíte konzistenci sirupu,nezapomeňte stále míchat. Hned potom plníme do teplých sklenic.Zavřu, otočím dnem vzhůru.Sama jsem si oblíbila sklenice s gumou,krásně se to zatáhne.
Máme zásobu na nachlazené dny:)


13 komentářů:

  1. Leni, pampeliškový med-sirup je báječný a do čaje ho mám moc ráda. Jen máš trochu jiný recept, s pomerančem ho neznám a tak vyzkouším ten tvůj. Díky.
    Měj hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Leni,zrovna v pondeli jsem dělala pampeliškovy med.Nějak se nám letos na zahradě rozmnožují pampelišky,tak jsem je využila.Krásný květen!

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, letos bych pampeliškový sirup ráda vyzkoušela, jen jsem ještě nenarazila na tu správnou pampeliškovou louku. :-)
    Bezinkový sirup jsem dělala vloni a byl vynikající! Přidali jsme si do něj pár kostek ledu a plátky citronů nebo limetky a byl úžasně osvěžující. Pro letošek vím že musím udělat hned několik várek, protože jsme ho rychle vypili, měl fakt úspěch. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, vyburcovala jste mne vyběhnout na louku a posbírat 300 květů pampelišek. Už jsou převařené a louhují se.
    Moc děkuji.
    Jinak, máte moc krásnou kuchyň.
    Přeji krásné květnové dny.

    OdpovědětVymazat
  5. mám trochu jiný recept a nemusím míchat, zkoušela jsem i udělat bonbony/lízátka, jsou moc dobré. zkoušel jsem i sedmikráskový med a hluchavkový, oba moc dobré. mějte se. Dana

    OdpovědětVymazat
  6. Lenko, dobrý den, na pampelišky se chystám s dcerkou v sobotu. Sirup nedělám každý rok, ale když jej občas udělám, tak je to příjemné chuťové zpestření a pro mne výjimečná událost. Krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
  7. Pampeliškový med, pampeliškový likér, pampeliškové víno - už se těším na víkend :) bude pampeliškový

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, ja som minulý rok robila bazový a bol výborný. Krásne voňal a používali sme ho do čaju a keď som piekla domáce musli. Andrea

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím,
    dneska jsem natrefila na váš blog, a hned jsem se začetla. Máte to tu krásné, spoustu super nápadů a fotek :o)
    Na pampeliškový med se chystám, ale musím ještě počkat až vykvete víc pampelišek. Moc se jim nechce, o víkendu tu ještě ležel sníh.
    Přeji hezký den, K.

    OdpovědětVymazat
  10. Leni, jsi šikulka. Posílám pozdravení. Věrka

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky, i ty z předešlého příspěvku - super polička. Taky se chystám na med. U nás se pampelišky teprve probouzí. Pěkný víkend. Slávka

    OdpovědětVymazat
  12. Narazila jsem na tento blog a jiz si ulozila spoustu receptu. Dekuji. Jinak zkouseli jste nekdo i bezinkove sampanske? Nasla jsem tento recept http://blog.decodoma.cz/bezove-sampanske/ a opravdu lahodne. Takze doporucuji naoplatku take.

    OdpovědětVymazat